Speculation on combat abilities: The types of abilities and balancing we might see.

fartbox

Active member
Apr 29, 2023
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I'd like to use this thread to speculate on the potential for abilities we will be receiving. how they will be balanced and how they will work.

1. Will be balanced by weapon type and bound to weapons?
2. Will they be balanced by build type and bound to skill points?

Personally I think we will see both balancing tools. I think we'll see something like beast mastery where you have to have the parent weapon skill at a minimum to use introductory abilities and then have that skill higher to use other abilities on the weapon.

IE: You can use the first ability on swords while having swords:0 But to use the last ability in the rotation you must have swords:100

I think one of the abilities were going to see is a quick multi hit(2-3 very fast attacks) that allows you move your camera during the attack to change the directions of the attacks.

I think we're going to see grievous wounds added: Heal reduction on successful hit.

I also think spear pull has already been leaked in someone's stream: Pull someone towards you with your spear.

Someone more familiar with MO1, what kind of abilities were there and how were they used? Did they have any gap closers, mitigations or force pushes?
 

Embuscade

Member
Feb 11, 2021
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Vous avez joué à trop de MOBA ou de héros de tir avec des capacités spéciales.

Un crochet est ultra-puissant, et ce n'est pas parce que New World/Albion Online le fait que c'est une bonne idée. Regardez à quoi ressemblent les combats JcJ dans New World, et vous voulez vraiment y aller ?

Hanzo dans Overwatch 2, avait la capacité de tirer 3 flèches à 75 % de leurs dégâts initiaux, plus un autre sort pour voir les ennemis à travers les murs, faisant de lui un héros ultra-pick, super-méta qui pouvait tuer presque n'importe qui en quelques secondes.

« Mais pour utiliser la dernière capacité de la rotation, il faut avoir épées : 100. » Je ne comprends pas le concept. Vous voulez que la capacité de rotation d'une capacité/sort se déclenche d'une simple pression du doigt sur un raccourci clavier ? Ça a l'air d'un tricheur et d'une stupidité extrême, le but de ce jeu est de maîtriser l'art ultra-difficile de la rotation, et je dis que je suis extrêmement mauvais.

Vous devez donner des exemples plus concrets.

Traduit avec DeepL.com (version gratuite)